در طول روز، مردم با سيستم هاي مختلف ديجيتالي در ارتباط هستند. هر چه كاركرد اين سيستم ها، ساده، راحت و جذاب باشند، محبوبيت بيشتري در نظر مردم پيدا مي كنند. امروزه تكنولوژي هاي به كار رفته در صفحات لمسي در حال پيشرفت است. در محيط هاي بزرگ مانند هتل ها، دانشگاه ها، فروشگاه ها، همايش ها، نمايشگاه ها (در نمايشگاه ها اجاره كيوسك لمسي پيشنهاد مي شود) و … كه با ازدحام جمعيت رو به رو هستيم، وجود يك راهنما، كمك زيادي خواهد كرد. اين راهنما مي تواند در قالب يك كيوسك لمسي يا استند لمسي ارائه شود. در اين مقاله قصد داريم كاربرد كيوسك لمسي در فروشگاه ها و مراكز خريد را بررسي كنيم.
كيوسك هاي لمسي و ميزهاي هوشمند با توجه به فضاي شما، قابل طراحي هستند. صفحه نمايشگر آن مي تواند به صورت قائم يا مورب ساخته شود. اين سيستم ها از يك كامپيوتر مجهز بهره مي گيرند و معمولاً از تمامي سيستم عامل ها، پشتيباني مي كنند.

كاربرد هاي كيوسك لمسي
ما مي توانيم شما را با توجه به نوع خدمات و محصولاتي كه ارائه مي كنيد در كسب و كارتان راهنمايي و ياري دهيم.
برخي از كاربردهاي كيوسك لمسي در فروشگاه ها
كيوسك و استند لمسي در هر مكاني با توجه به كسب و كار شما، خدمات مختلفي ارائه مي دهند. در زير به بعضي از اين كاربردها در فروشگاه ها اشاره مي كنيم:
اشتراك گذاري رويدادها:
در فروشگاه ها، براي به اشتراك گذاري محصولات جديد، كيفيت و قيمت آن ها از كيوسك لمسي يا استند لمسي استفاده مي شود.
نقشه و مكان يابي:
در بعضي فروشگاه هاي بزرگ، كيوسك لمسي راهنماي مناسبي براي پيدا كردن مكان و محصول مورد نظر مي باشد.
سفارش محصول:
در بعضي از مجموعه ها، معمولاً از كيوسك لمسي براي سفارش محصول و پرداخت فاكتور استفاده مي شود.
تكريم ارباب رجوع:
در بعضي از فروشگاه ها و مراكز خريد، استند لمسي به عنوان صندوق انتقادات و پيشنهادات عمل مي كند. اين امر سبب ايجاد ارتباط متقابل با مراجعه كنندگان مي شود.
نمايش كاتالوگ الكترونيكي:
برخي از مشاغل مثل فروشگاه هاي لوازم خانگي براي معرفي محصولات خود از استند يا كيوسك لمسي استفاده مي كنند.
كاربرد كيوسك لمسي در فروشگاه هاي لوازم خانگي
كاربرد و استفاده كيوسك لمسي در فروشگاه ها و سازمان هاي مختلف بر كسي پوشيده نيست و لزوم وجود يك استند لمسي يا كيوسك لمسي در تمامي فروشگاه ها امري لازم و ضروري است. در ادامه به بررسي كاربرد استند لمسي در فروشگاه لوازم خانگي مي پردازيم:
۱. با توجه به اين كه محصولاتي مانند يخچال و فريزر، ماشين لباسشويي و … حجيم هستند و فضاي بسياري را اشغال مي كنند. بسياري از فروشگاه هاي لوازم خانگي فضاي لازم جهت نمايش اين اجناس را ندارند. صاحبان اين مشاغل مي توانند با تهيه يك كيوسك لمسي علاوه بر اين كه محصولات خود را معرفي مي كنند مي تواننده مشتريان زيادي را نيز جذب كنند.
۲. ممكن است فروشنده به دليل فضاي محدود فقط بتواند يك مدل از هر محصول را در فروشگاه به نمايش بگذارد و مدل ها و رنگ هاي ديگر محصول در انبار موجود باشند. با تهيه يك كيوسك لمسي كه بتواند همه محصولات را به كاربر ارائه دهد، اين مشكل بر طرف خواهد شد و فرصت انتخاب بهتر به مشتري داده مي شود.
۳. امروزه بسياري از مشتريان علاقه دارند كه وقتي ميخواهند محصولي را خريداري كنند اطلاعاتي از كيفيت، اندازه و ابعاد محصول به دست آورند. كيوسك لمسي به مشتريان اين امكان را مي دهد كه با خاطر آسوده محصول مورد نظر را بررسي كنند.
۴. در كنار تمامي موارد فوق يك خريدار هميشه تمايل دارد از فروشگاهي خريد كند كه برايش جذاب و حرفه اي باشند. وجود يك استند لمسي در فروشگاه مي تواند كسب و كار شما را صادقانه به نمايش بگذراند و نظر مشتريان را جلب كند.
كاربرد كيوسك لمسي در مراكز خريد
۱. كيوسك لمسي اطلاع رساني مسيرياب و راهنماي مركز خريد
۲. استند لمسي با محتواي كاتالوگ ديجيتال محصولات فروشگاه ها
۳. استند لمسي تبليغاتي جهت ارائه تبليغات مركز خريد
۴. استند تاچ جهت اطلاع رساني آب و هوا، مراسم و ايام خاص و فرهنگي و آمارهاي خريد
۵. استند لمسي جهت اشتراك گذاري رسانه ها و شبكه هاي اجتماعي كسب و كار شما

كيوسك لمسي
مزاياي به كارگيري استند لمسي در مال ها و مراكز خريد و فروشگاه ها
۱. افزايش فروش
۲. جلب توجه مخاطبين و افزايش خريد آني
۳. امكان استفاده از تبليغات با استاندارد يكسان در شعب
۴. تكرارپذيري و امكان بروزرساني مكرر
۵. كاهش هزينه هاي تبليغات محيطي
۶. ايجاد درآمدهاي جانبي از طريق ارائه محتواي تبليغاتي شركت ها و محصولات آن ها
تأثير استند لمسي در فروشگاه ها و مراكز خريد
مطالعات محققان نشان داده تقريباً ۶۸ درصد از مشتريان در مراكز خريد و فروشگاه ها تصميم به خريد مي گيرند. در اين ميان نمايشگرهاي تبليغاتي ۷ برابر بيش از تبليغات چاپي توجه مخاطبان را به خود جلب مي كنند. از انواع نمايشگرهاي تبليغاتي، آن دسته از نمايشگرهايي كه در افق ديد مخاطبين قرار داشته و محتواي تبليغاتي تعاملي دارند ۴۲ تا ۶۰ درصد تصميم لحظه اي و آني به خريد محصولات را در مشتري افزايش مي دهند.